3. helmikuuta 2016

KONEELLA

idkuvamac7mac5
mac11
mac3

PHOTOS BY VALMA SOL
SHIRT/BIKBOK PANTS/H&M

Koneella tulee vietettyä ihan käsittämätöntä monta tuntia päivässä. En uskalla edes laskea, mitä se tekee viikossa. Kone onkin mulle yksi tärkeimpiä työvälineitä. Ilman konetta, olisin aika hukassa. 

Konetta tarvitsen ohjelmien katsomiseen ja uutisten lukemiseen. Minulla ei ole meinaan TV:tä täällä Helsingissä. Ihan tilaratkaisun vuoksi päätin olla hankkimatta. Sitäpaitsi, koneelta näkyy kaikki, ellei jopa enemmän. Toimii siis tietokoneen lisäksi telkkuna. 

Ilman konetta, en voisi myöskään suorittaa lukiota. Tehdään päivittäin koneella töitä koulussa ja treenataan kirjoituksia varten. Kirjoituksen ovat meillä lähes kokonaan sähköiset, joten treeniä se tarvitseekin. Myös kotitehtävät ja muut tunnilla tehdyt tehtävät tehdään hyvin usein koneella. 

Yleensä, kun pääsen kotiin, laitan suoraan musiikkia soimaan koneelta. Auttaa se minua rentoutumaan ja keskittymään. Jos minulla on kuvia muokattavana ja blogitekstiä kirjoitettavana, on kone ainoa työvälineeni siihen. Monta tuntia voi mennä silmän räpäyksessä ihan vain blogihommia tekemällä. 

Kone on siis aika luonnollinen osa jokapäiväistä elämääni. Olen ehkä liikaa riippuvainen kyseisestä laitteesta , mutta toisaalta mahdollistaa se myös paljon elämääni. 

Minua kiinnostaakin, paljon te käytätte tietokonetta? Luetteko esim. blogeja koneen vai puhelimen kautta? Katsotteko paljon netistä sarjoja yms? Kertokaa! Toivottavasti en ole ainut, joka käyttää konetta liikaa!!


4 kommenttia:

  1. Itselleni kone on välttämättömyys niin kouluhommissa (tosin mulla koneen käyttö koulussa on vielä aika olematonta kun meidän ikäpolvella se ei vielä ole ihan yhtä suuressa osassa kuin teillä ykkösillä ja kirjoituksetkin vain osittain sähköisiä, mutta kurssityöt ja monet muut jutu hoituu kyllä koneella), musiikin kuuntelussa, blogien lukemisessa sekä myöskin telkkarina, itsellänikään kun ei telkkaria täällä omassa asunnossa ole:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihana kuulla, että siellä on samassa jamassa oleva kaveri! Onneksi en ole siis yksin riippuvainen tästä kapistuksesta :D

      Poista
  2. haha, et ole ainoa! ainakin koulu sitoo mut tiukasti läppärin ääreen, ja pitäis sitä välillä kuviakin muokata ja blogata. muistan vielä, kun pienenä annettiin jotain suosituksia, että "max 2 h päivässä koneella". eipä ole paljoa valinnanvaraa! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli itseasiassa samat suositukset mieleen mitä meille ala-asteella kerrottiin. En sillon kuvitellutkaan, että muutaman vuoden päästä olen läppärillä -koko ajan-. :D

      Poista